Sokat töprengtem rajta, hogy 8.000 km után van-e jogosultságom ítéletet írni erről a típusról az Önök részére, de az általam olvasott egy-két negatív beállitottságú, irreálísnak tűnő vélemény után döntöttem úgy, hogy én is megosztom a valós tapasztalataimat ill. szubjektív érzéseimet. Ebben az évben vettem át az autómat újonnan, egy magyarországi kereskedésben. Közvetlenül előtte egy Audi A4 Quattro volt a birtokomban, amivel motorikusan meg voltam elégedve, de az összeszerelés minősége kívánni valót hagyott maga után /erről is írtam anno egy véleményt, 4 év őszinte barátsága címmel/.
Az Audiban való csalódásom után jóbarátaim, ismerőseim azt javasolták egymástól függetlenül, hogy próbáljak ki egy BMW-t és csakis ezután döntsek. Azon a napon, amikor először megláttam ezt a platinabronz színű, terrakotta bőr belsővel, csiszolt alumíniummal díszített új BMW X3-t éreztem, hogy szeretni fogom. Egyáltalán nem bántam meg, és most már tudom, hogy milyen érzés egy BMW tulajdonosának lenni. De ezt csakis az tudja, aki vezetett már ilyen márkájú autót.
Az elemek illesztése, az anyagok minősége, a gombok, kezelőegységek elhelyezése, ülések kényelme, kidolgozása tökéletes és átgondolt. A kormány fogása, és az autó kormányozhatósága kiváló. Az opciók kiválasztásánál javaslom az elektromos memóriás üléseket, hiszen ezzel sokkal finomabban lehet beállítani a pozícióját, mint a manuális változatnál, aminél a kormányba kell kapaszkodva felhúznia magát az embernek,hogy feljebb tornázza az ülőlapot. Több helyen olvastam, hogy sokan ellenzik az fellépőküszöböt, mivel nehéz a ki-beszállás miatta.
Ez így is van, de előnye az, hogy a parkolókban a mellette álló személyautó tulajdonosa nem tudja rányitni az ajtaját a festett felületekre, még ha akarja sem, hisz a küszöb síkja jóval kijjebb van és megvédi a sérülésektől. Ez az aszfaltbetyár majd 2tonna, de ezzel az sd motorral félelmetes teljesítményre képes. A 6.4-es gyorsulása sok sportkocsit megszégyenít. A minap egy Phaeton gazdája gondolkodhatott el azon, hogy ugyan milyen motor lehetett ebben a nem épp a Cv értékéről híres, doboz formájú terepjáróban. Kanyarsebessége hihetetlen, amit a precíz 4X4 hajtásának, valamint a kerekek sarokpontokon való elhelyezésének, és alacsonyan lévő súlypontjának köszönheti. Ezzel viszont egy nagyon feszesre hangolt, kemény futóműet kap a gazdája, ami néha azért zavaró lehet. Vegyes használat során, teljesen ésszerű módon, és nem mindig teljesítményorientált, forszírozott üzemben a fogyasztása 9.5 liter fölé nem megy, pedig ezt is ugyanabban a gyárban szerelték össze, mint az összes többit.Ez az érték ehhez a teljesítményhez, ilyen tömeggel együtt egyáltalán nem mondható soknak. Szerintem nagyon fontos a motor jó bejáratása, és nem szabad rögtön úgy nyomni neki, hogy a még alig megszáradt festék elkenődjön rajta. Terepezni nem vittem, de ez nem is arra született. Viszont vezetni nagyon jó, mivel magas építésénél fogva teljesen átlátható az előttem zajló forgalom. Parkolásnál is ideális, hisz nincs olyan magasra épített padka ami kárt tenne az aljában. Tény, hogy sok nagyobb méretű igazi terepjáró létezik, és párat ki is próbáltam/Discovery, Pajero, Pathfinder, Toyota Land Cruiser/ hosszabb utakon, de ezek egy körforgalomban majdnem felborulnak, billegnek ide-oda instabilan. A sebességet és gyorsulást nem ismerik, viszont az erdőben biztosan kiválóak. Az X3 csomagtere viszonylag nagy, és könnyen pakolható, igény szerint elválasztható részekkel. Az autó jól belátható, a holttere minimális. Nagy tükreinek köszönhetően a parkolás is meglepően egyszerű vele.
Ehhez a motorhoz széria felszereltség az autómata váltó, ami szinte olvassa a gondolataimat, és azonnal cselekszik.
A hozzávaló gyári, téli komplett kerékgarnitúra elég drága-közel félmillió Ft. Való igaz, hogy nem éppen az olcsó férfias játékok közé tartozik egy ilyen vadállat megvétele és fenntartása, de ezt csak az tudja, hogy megéri aki már átélt egy ilyen BMW nyújtotta élményeket. Köszönöm, hogy elolvasták az őszinte véleményemet, és ezúton szeretnék Önöknek sok-sok balesetmentes közlekedést kívánni, és jó egészséget hozzá.
Hibalista
- Eddig semmiféle probléma nem merült fel vele.Csakis olajszűrőt és olajcserét végeztek el rajta 5.000km-nél.
Ide hordtam szervizbe
BMW Debrecen -Magisz Kft.
Értékelése: 10
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9.5 l |
Előző autója? | Audi A4 1.9 pdTDI Quattro | Következő autója? | Csakis BMW. Ha tehetem X6. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |