(BAYERISCHE MOTOREN WERKE ) FÜRGE LUSTASÁG
Szöveges ítélet
Megvételkor, hazafelé jövet éreztem, hogy egy kicsit remeg a kormány a kezemben, először a gumikra gyanakodtam, majd kiderült, hogy a féktárcsáim hullámosak. ( leszabályozás, betétcsere ).
Mivel októberben vásároltam az autót, akkor még viszonylag jó idő volt, semmi gond nem volt az indulással. később ahogy hidegebb lett ( +5 fok ) nehezen indult az autó, szerelőhöz vittem( először és utoljára ) azt mondta, vegyek izzító gyertyákat. Kicserélést követően, nem változott semmi. Interneten utána olvasás, és kiderült, hogy csak az az olajat kellett volna lecserélnem, mivel hidrotőkés így a rosszabb minőségű elhasznált sűrű olajjal nehezen indult. Megoldás Castrol TXT 5w 40-es olaj. kiváló lett (-20 sem volt akadály ).
Következő a motor chippelése volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom, baromi sokat dob a motoron. ( gyári vezérlés letörlése, új vezérlés feltöltve) .
Ezt követte 192500 Km-nél turbó nyomás növelés. az autó ment mint a barom, és nagyon tettszett. Ez lett a baj is kb 500 km múlva. Én állat nagyon tetszett hogy erős az autó és a szokásos BMW-s hév engem is elkapott. Elsőben kihúzat, másodikban kuplungot rádob az autó keresztben áll, a gumi fütyül, és ekkor hatalmas csörgés a motortérből. FŐTENGELYTÖRÉS :( + harmadik dugó hajtókarja elgörbült + hengerfej sérült. kész rémálom.
Ez egy nagyon ritka motor nem minden bokorban terem ez a fajta. :( kb 1 hónapnyi keresgélés után találtam egy kopasz tömböt 70. 000 Ft-ért , amelynek a főtengelye bele lett téve az enyémbe. Hengerfej felújítás 50.000 Ft
Később kiderült, hogy feltehetőleg nem a turbó nyomás törte el a főtengelyt, hanem a váltó nyelestengely csapágya összetört és egy pillanatra meg állt a főtengely, ami valószínűleg a törést eredményezte. azóta turbónyomás vissza lett véve, váltó kicserélve 40.000 Ft.
Ezek mellett már elenyésző az a kis összeg amit ezután a két hátsó lengéscsillapító 20.000 ft /2 db. valamint a első lengőkar támcsapok 9000 Ft és szilentek 4000 Ft cseréje, valamint a kormány gömbcsuklók 7000 Ft cseréje jelentett.
jelenleg semmi gond az autóval, nagyszerűen működik.
Nagyon szeretem és én úgy érzem én egy kicsit lélekben BMW-s lettem. a következő autóm is Bmw lesz és az azt követőek is.
annak aki azért vesz BMW-t hogy forogjon vele meg tolja neki mint az állat, annak ez a BMW a maga kis 1665 ccm-es motorjával kicsi.
folyt. köv.
Hibalista
- fékbetét csere 11000 ft , féktárcsa leszabályozás 0 Ft, 193000 Km-nél főtengelytörés :( kb 200.000 Ft , első támcsap és szilent csere. olajcsere 14.000 ft, izzító gyertya csere 12.000 Ft , hátsó két lengéscsillapító csere 20.000 ft. a többi hirtelen nem jut eszembe, de semmi más számott tevő.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam illetve unokabátyámmal javítunk.
Értékelése:
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6.5 l |
Előző autója? | Colt 1.8 diesel | Következő autója? | BMW e46 320d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |