HTML

HTML

BMW Vélemény

A BAJOR CSODA! Az igen közkedvelt német autó különlegesség felhasználói véleményezése! Kinek miben jött be, és miben nem ez a csodálatos autó típus!

Friss topikok

Címkék

HTML

> IP ellenőrző Etarget

Címkék

(s50b3.0) (1) 1.6 (2) 1.6? (1) 1992 (3) 1994 (1) 1995 (1) 1996 (1) 2d (1) 2tonnás rakéta (1) 3 (8) 3.320i (1) 318tds (1) 320d (1) 320i (2) 325 (1) 325tds (1) 6 henger az igazi (1) autó (1) az (2) a barátnőm kedvence (1) a csajmágnes (1) a második otthonom (1) a zöld csoda (1) bayerische motoren werke (1) bmw (4) bmw e36 m3 (1) cia (1) coupe (1) e36 (1) egy nagy (1) fürge lustaság (1) gmt (1) lambo x9 (1) m3 (1) nőmágnes (1) szerviz (1) tökéletes autó (1) utazó (1) x3 (1) x3 2d (1) x3 3d (2) x5 (1) x9 (1) élő legenda (1) nulla (1)

Naptár

november 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Hirdetés

Etarget

X3 3D,Az utazó autó

2012.05.02. 08:31 :: autodoki

Bérautóként van/volt hozzá szerencsém. Egy szlovákiai sítúrával kezd?dött, utána velünk jött ausztriába is, szlovákiába ismét és tervben van még egy kapruni és még egy szlovákia. SZinte tökéletes mit is mondhatnék, hosszú utakra ideális, az ember pihentebben száll ki 6-700 kilométer után bel?le, mint amikor beleült. Az emlékezetes hóviharos id?ben, térdig ér? hóból hozott haza a magas-tátrából, hólánc nélkül.
Az autót lehetetlen kihozni a sodrából, az 500nm-es nyomaték pedig döbbenetes er?vel préseli az ember gyomrát a gerincéhez. Nem is autó, ez BMW. Mi az ami zavar? Beszállás után a többi közleked? valahogy reumás csigák akadályozó gyülekezetévé változik, mintha csak hátráltatnának.
Mi egyebet is vár az ember egy olyan autótól ahol a 40-50 hátramenetnek t?nik, a 80-90 cammogásnak, a 140 átlagos tempónak a 170-80 pedig természetes utazósebességnek.
Elemében a hegyi utakon és az autópályán van, városi közlekedés nem neki való, annál többre hivatott. A lámpánál azért aláz...
Hihetelenül otthonos, a szerencsés flótás beszáll, bekapcsolja a kis ülésf?tést, a zenét és megfeledkezik a világról.

Két apró negatívumot tudnék felhozni: a csomagtartó kicsi és az els? hamutartó nagyon idétlenül van megoldva.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10.5 l
Előző autója? audi, wv golf Következő autója? BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen

Szólj hozzá!

Címkék: autó az utazó x3 3d

A második otthonom!

2012.05.02. 08:29 :: autodoki

Igazság szerint nem tudok még teljesen objektív képet alkotni az autóról, mert 2 hete vettem. Az els? dolog, ami megfogott benne a bels? tér kényelme és anyaghasználata (most már tudom, miért hajtogatja egy pár barátom, hogy "BMW feeling"). Eddig rajongtam az alacsony építés? sport vagy sportos autókhoz, de igazság szerint a magyar utakra nem való egy peres gumival szerelt, sport futóm?ves, alacsonyra spoilerezett kocsi. Az állandó defektek, felni görg?ztetés, futóm? állítás megutáltatta velem a stílust. Sokat emlegetett mondásom, hogy Magyarországra tank kell, de legalább is terepjáró, vezérvonal lett az autó kiválasztásánál. Sok terepjárót kipróbáltam (XC90, Pajero, Land Cruiser, Rav4, Rover, stb), de egyik sem volt meggy?z?, s?t volt olyan, hogy egyb?l tudtam, hogy ilyet NE! Aztán jött az X3 és a BMW feeling! Woow! Ez kell nekem! Kényelem, min?ség, biztonság, komfort, er?, sportosság és küllem harmóniája. Na igen, ebben az autóban benne van! A vezetési élmény még hóban is tökéletes! Szervíz tapasztalatom nincs még, bár az el?z? tulaj kímélte az autót, így nagyon egyben van! Remélem ez így is marad! De a következ? kötelez? szervíz semmivel sem drágább, mint a Mazdámnál volt!
Nálam ez az autó most teljesen topon van. De igérem, ha lesz más tapasztalatom vele kapcsolatban, kiegészítem az ide leírtakat.

Szólj hozzá!

Címkék: x3 3d a második otthonom

X3 2D

2012.05.02. 07:52 :: autodoki

Szeretnék valami rosszat írni kezdés képen, de nem tudok mit
mivel eddig semmi nem romlott el rajta. A 2d motor dinamikus
/330 Nm 151Le/ fogyasztása átlag 7.5l /pedig 1850kg/ és
nem szereti a nyugdíjas tempót. A beltér átgondolt, kényelmes
gyönyörűen kialakított, ergonómiailag átgondolt,az összeszerelés
hibátlan. Előzőleg csak is japán autóim voltak, de kipróbáltam
egy BMW X3-as, és "szerelem első látásra" ami egyre csak mélyül, a megtett kilométerekkel. A menetbiztonsága kiváló!!!
1-2 meleg helyzetből kihúzott az elektronikus 4x4 hajtás.
Befejezés képen, ha valaki autóba gondolkodik csak is BMW.

2009.06.19 Az utolsó ítéletem óta az autó még mindég tökéletesen üzemel hiba nélkül. / igaz lehet a 2008-as ADAC értékelés? /
23000 km-nél 4dl olajat kért a motor a maximum szintig, ez is
azt mutatja, hogy ez a márka nem véletlenül van felmagasztalva. A BMW még akar jó autókat gyártani!!!!
Ha létezik autó-ember közti szerelem ez köztünk kialakult.

Hibalista

- Nem romlott el rajta semmi /BMW/

Szólj hozzá!

Címkék: 2d x3 x3 2d

2 tonnás rakéta

2012.05.02. 07:43 :: autodoki

Rettenetesen erős, brutálisan gyors, sportos, viszonylag kényelmes, kiválóan összeszerelt, könnyen mozgatható autó. A hazai utakon kicsit rázós a futómű, de normális utakon és az autópályán ez már nem gond.
Az automata váltó remek, sport állásba csak próba miatt tettem.
A sportülések nagyon kényelmesek, még hosszú távon is. Csomagtartó pont elég négy ember holmijának, síeléshez tetőbox kell. Parkolni kiválóan lehet vele, nem túl nagy.
2011:
Remek autó, megbízható, erős és nagyon könnyen kezelhető. Nem akad el a 20 centis hóban, sem a 60 centis vízben, nem ütöm meg az alját, ha a padkára parkolok, ahol havas úton egy sima kocsi 20km/h sebességgel tud haladni, én 60 km/h-val simán megyek és meg is állok, ha kell (remélem), minden befér, a bőrülés úgy néz ki, mint egy új kocsiban, nem eszi az olajat, úgy gyorsul, mint egy sportkocsi, rettentően érezni minden rezdülését. Szóval nekem nagyon bejött! Ja, és a mai világban az is lényeges, hogy totál nem látszik rajta, hogy mit tud. Presztízsben messze alatta van egy X5-nek, nem irritál senkit. Felirat ne legyen rajta! Használati értéke azonban véleményem szerint messze megelőzi nagyobb testvéréét.

Hibalista

- A központi zár totálisan összezavarodott, 3 db ajtózárat cseréltek garanciában. Szívás. - A zárat vezérlő elektronika zavaradott össze, szoftverfrissítést kellett végezni. Gyakorlatilag gyári visszahívás történt, csak itthon a szervízben ezt kicsit későn tudták meg. De végül korrekt módon megoldották. - Elmúlt 4 éves, a zár problémája óta semmi gond nem volt vele. Fékbetétet cseréltünk, ezen kívül csak ablakmosó ment bele.

Szólj hozzá!

Címkék: 2tonnás rakéta

A tökéletes Autó

2012.05.02. 07:42 :: autodoki

Sokat töprengtem rajta, hogy 8.000 km után van-e jogosultságom ítéletet írni erről a típusról az Önök részére, de az általam olvasott egy-két negatív beállitottságú, irreálísnak tűnő vélemény után döntöttem úgy, hogy én is megosztom a valós tapasztalataimat ill. szubjektív érzéseimet. Ebben az évben vettem át az autómat újonnan, egy magyarországi kereskedésben. Közvetlenül előtte egy Audi A4 Quattro volt a birtokomban, amivel motorikusan meg voltam elégedve, de az összeszerelés minősége kívánni valót hagyott maga után /erről is írtam anno egy véleményt, 4 év őszinte barátsága címmel/.
Az Audiban való csalódásom után jóbarátaim, ismerőseim azt javasolták egymástól függetlenül, hogy próbáljak ki egy BMW-t és csakis ezután döntsek. Azon a napon, amikor először megláttam ezt a platinabronz színű, terrakotta bőr belsővel, csiszolt alumíniummal díszített új BMW X3-t éreztem, hogy szeretni fogom. Egyáltalán nem bántam meg, és most már tudom, hogy milyen érzés egy BMW tulajdonosának lenni. De ezt csakis az tudja, aki vezetett már ilyen márkájú autót.
Az elemek illesztése, az anyagok minősége, a gombok, kezelőegységek elhelyezése, ülések kényelme, kidolgozása tökéletes és átgondolt. A kormány fogása, és az autó kormányozhatósága kiváló. Az opciók kiválasztásánál javaslom az elektromos memóriás üléseket, hiszen ezzel sokkal finomabban lehet beállítani a pozícióját, mint a manuális változatnál, aminél a kormányba kell kapaszkodva felhúznia magát az embernek,hogy feljebb tornázza az ülőlapot. Több helyen olvastam, hogy sokan ellenzik az fellépőküszöböt, mivel nehéz a ki-beszállás miatta.
Ez így is van, de előnye az, hogy a parkolókban a mellette álló személyautó tulajdonosa nem tudja rányitni az ajtaját a festett felületekre, még ha akarja sem, hisz a küszöb síkja jóval kijjebb van és megvédi a sérülésektől. Ez az aszfaltbetyár majd 2tonna, de ezzel az sd motorral félelmetes teljesítményre képes. A 6.4-es gyorsulása sok sportkocsit megszégyenít. A minap egy Phaeton gazdája gondolkodhatott el azon, hogy ugyan milyen motor lehetett ebben a nem épp a Cv értékéről híres, doboz formájú terepjáróban. Kanyarsebessége hihetetlen, amit a precíz 4X4 hajtásának, valamint a kerekek sarokpontokon való elhelyezésének, és alacsonyan lévő súlypontjának köszönheti. Ezzel viszont egy nagyon feszesre hangolt, kemény futóműet kap a gazdája, ami néha azért zavaró lehet. Vegyes használat során, teljesen ésszerű módon, és nem mindig teljesítményorientált, forszírozott üzemben a fogyasztása 9.5 liter fölé nem megy, pedig ezt is ugyanabban a gyárban szerelték össze, mint az összes többit.Ez az érték ehhez a teljesítményhez, ilyen tömeggel együtt egyáltalán nem mondható soknak. Szerintem nagyon fontos a motor jó bejáratása, és nem szabad rögtön úgy nyomni neki, hogy a még alig megszáradt festék elkenődjön rajta. Terepezni nem vittem, de ez nem is arra született. Viszont vezetni nagyon jó, mivel magas építésénél fogva teljesen átlátható az előttem zajló forgalom. Parkolásnál is ideális, hisz nincs olyan magasra épített padka ami kárt tenne az aljában. Tény, hogy sok nagyobb méretű igazi terepjáró létezik, és párat ki is próbáltam/Discovery, Pajero, Pathfinder, Toyota Land Cruiser/ hosszabb utakon, de ezek egy körforgalomban majdnem felborulnak, billegnek ide-oda instabilan. A sebességet és gyorsulást nem ismerik, viszont az erdőben biztosan kiválóak. Az X3 csomagtere viszonylag nagy, és könnyen pakolható, igény szerint elválasztható részekkel. Az autó jól belátható, a holttere minimális. Nagy tükreinek köszönhetően a parkolás is meglepően egyszerű vele.
Ehhez a motorhoz széria felszereltség az autómata váltó, ami szinte olvassa a gondolataimat, és azonnal cselekszik.
A hozzávaló gyári, téli komplett kerékgarnitúra elég drága-közel félmillió Ft. Való igaz, hogy nem éppen az olcsó férfias játékok közé tartozik egy ilyen vadállat megvétele és fenntartása, de ezt csak az tudja, hogy megéri aki már átélt egy ilyen BMW nyújtotta élményeket. Köszönöm, hogy elolvasták az őszinte véleményemet, és ezúton szeretnék Önöknek sok-sok balesetmentes közlekedést kívánni, és jó egészséget hozzá.

Hibalista

- Eddig semmiféle probléma nem merült fel vele.Csakis olajszűrőt és olajcserét végeztek el rajta 5.000km-nél.

Ide hordtam szervizbe

BMW Debrecen -Magisz Kft.

Értékelése: 10

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9.5 l
Előző autója? Audi A4 1.9 pdTDI Quattro Következő autója? Csakis BMW. Ha tehetem X6.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen

Szólj hozzá!

Címkék: bmw x5 tökéletes autó

Az új X9!

2012.04.03. 20:22 :: autodoki

Szólj hozzá!

Címkék: bmw x9 lambo x9

3 / 320d

2012.03.20. 20:35 :: autodoki

"320D"öbbenet-a szervízben is

Szöveges ítélet

A sok bosszuság,és rengeteg ráköltött pénzt ha nem nézzük.Az eddigi legjobb autom volt.Gyors,könnyen vezethet?,elegáns,de sportos.Ha jó,és ha megy.A vezetés élménye.Eza szlogen nagyon találó.Nagyon magasak a szervízköltségek,tudtak hülye számokat mondani.Azóta eladtam,ami nem volt könny? dolog.Értéke nagyon esett.azóta egy 2002 passatot hajtok,és milyen meglep? 70000 km alatt semmit nem igényelt a kötelez? dolgokon kiv?l.De sajnos elöl hajt.

Hibalista

- Hát igen,gyakorlatilag minden.Voltak vele problémák.a lista végtelen.hüt?ventillátor csere,klima folyamatosan rossz volt.turbócs? 3 csere,végén magam cseréltem.futóm? több dolog,szilenetek.fékbetét gyorsan fogy,a hátsó is a dsc miatt.Váltókar fabetét lejárt.Légzsákvissza jelz? egy erösebb ülésállításnál kigyulladt.Kipufogó elrepedt,2 havonta.Motor melegedett,hiba hosszas keresgélés után lett meg csak.egyik hátsó fékbetétcserénél az autópályán befogott a hátulja,majd nem törés lett.szerel?hiba. Most csak ennyi jutott eszembe.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Fenntartási költség (1) Évjárat 1998
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? vw passat
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem

Szólj hozzá!

Címkék: bmw 3 szerviz 320d

3 / 320i

2012.03.03. 14:19 :: autodoki

A jóétvágyú nőmágnes

Szöveges ítélet

Nagyon szertem a Bmw-t mert van egy utánozhatatlan érzés ami elfog mikor beleülök. Az el?z? autóm is Bmw volt ( E30 320 i ) és azután határoztam el hogy szertenék egy E 36-ot, lehet?leg benzines motorral...ja persze minimum 6 hengerrel :)
Sajnos az én autóm eléggé lelakott állapotban került hozzám és a feljavításhoz szükséges alkatrészek után való érdekl?désem közben derült ki hogy nem lesz olcsó mulatság. A legrosszabb állapotban az ajtókárpitok voltak-a patentoknál szinte mindenhol el volt törve. A motorral szerencsére semmi komoly gondom még gyári és nem eszi az olajat , viszont a h?t?víz szintje nagyon lassan csökken...fogalmam sincs hova tünik..
Ha megyek vele nagyon jól érzem magam benne , a 2000-es motor szinte mindíg megfelel?en húz, de azért nincs akkora nyomatéka hogy igazán sportosnak érezzem (sajnos). Amit észrevettem még hogy a fékek eléggé alul vannak méretezve. Autópályás futamnál könnyen meg lehet égetni bármilyen tárcsát egy drasztikusabb fékezéskor (nekem legalább is sikerült) Az biztos hogy a következ? is BMW lesz de legalább 2,8 -as motorral mert azt hallom hogy a fogyasztás kb ugyanannyi csak cserébe több lovat és nagyobb nyomatékot kap az ember. A fogyasztás hosszú távon jó 8,5-10 literig de városban ész nélkül bekapja simán a 15-öt is, arról nem is szólva hogy rövid távon télen nem nagy m?vészet akár 20 l is kihozni bel?le. Ett?l eltekintve nagyon jó autónak tartom és ha a szervizköltséget sem nézzük akkor bátran ajánlom mindenkinek.
Ja és még valami: aki hozzám hasonlóan szereti a nagy kereket az autón (17-18 coll ) az számoljon azzal hogy egy kicsit s?r?bben kell egy két futóm?alkatrészt cserélnie, mert nem igazán birja az ilyen irányú terhelést ,f?leg ha izomból nyomják a gáz kanyarban is -de szerintem megéri mert egy jól eltalált kerékkel lehet még javítani a szinte tökéletes megjelenésén.

Hibalista

- Ékszíj feszít?, abs jeladó, kézifék (az agynál), csomagtér és bal els? zár,generátorcsapágy+ feszszabályzó ,kipufogó dob(hátsó)

Ide hordtam szervizbe

saját magam

Értékelése: 7

Fenntartási költség (2) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? E 30 320i Következő autója? BMW E36 328i vagy E46 330i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  

Szólj hozzá!

Címkék: 1992 bmw 3 320i nőmágnes

3 BMW E36 M3 Coupe (S50 B3.0)

2012.03.03. 14:17 :: autodoki

A halál angyala

Szöveges ítélet

Két srácról tudok az ismeretségi körömben aki ilyen autóban halt meg. Aztán az emberek másik része általában időben eladja, mert észreveszi, hogy lehetetlen kihasználni az erejét (max versenypályán). A többiek pedig összetörik.

286 lóerő, 320Nm nyomaték. 6 másodperc alatt van 100-on. Ötödikben 150-ről 190re kb 4 másodperc. 250 km/h-nál szabályoz le, de itt már erős a szélzaj. A hétköznapi kocsikat (99%) cafatokra tépi, bármilyen helyzetben, városban vagy pályán. Gyakorlatilag állandó a gyorshajtás veszélye, mert ezzel nem lehet lassan menni. 160 az utazósebessége, érzetre egy másik autóban csak 80-nak tűnik.

Amíg megvolt, senki sem tudott megelőzni, kivéve egy M5-öt az autobahn-on, és
mindig remegő lábakkal szálltam ki belőle.

Jól tuningolható ha valakinek nem elég 286, akkor 800 vagy akár 1000 (3.2-es) Lóerőre.
Ami jó benne, hogy ez gyárilag a BMW M(otorsport) által gyakorlatilag utcai használatra épített versenyautó, minden pontosan ki van számolva (német precizitással). Ami rossz, ha az egyensúly megbomlik (sufnituning a motor-futómű-kerekek tájékán, nagy adag hozzá nem értéssel vagy pedig törött autó összegányolva) könnyen lehet árok, vagy halál a vége.
Nagyon szerettem az autót, sok kalandban volt részem vele. Egy 180 km/h-ás előzésnél elszálltam, és felszántottam az árkot. Én túléltem, a kocsi nem (biztonság 5 csillag!), kerekek kitörtek alváz megrogyott stb. Béke poraira!

Pozítívumok:
-autópályán egy alázógép (csak egy M5-ös előzött meg, semmi más)
-gyorsulása ülésbe tapasztó, kiváló a motorja (Vanos, 3000köbcentis, sorhatos), gyönyörű hangja van, alapjáraton mélygarázsban szörcsög, zakatol, gázfröccsre üvölt. Az erőlködést nem ismeri, bármelyik sebességfokozatban csak tol, tol, és tol. A kedvezőbb súlyelosztás érdekében a motort egészen hátratolták.
-kiváló a futómű és a kormányzás közvetlen, alacsony súlypont, 235mm széles gumik:vezetési élmény
-keret nélküli első ablakok
-a haverok irigylik, a csajok szeretik
-hátsókerék hajtás és sperrdiffi
-a feeling az leírhatatlan…

Negatívumok (azért azok is vannak):
-a fék nem volt a legjobb, 200km/h felett intenzív fékezésnél ütött, és csökkent a fékhatás (mondjuk a féktárcsa lehet, hogy nem gyári volt rajta.) 300 ezerért kapható hozzá komoly versenyfék, ami fog is!
-a városi közlekedés (Budapest) szenvedés neki, és a sofőrnek is (nehéz a kuplung, feszes rugózás, érzékeny peres felnik -17 coll), viszont lehet vele alázgatni
-elöl a sportülések hosszú távon kényelmetlenek, hátul nem volt fejtámla
-a hátsókerékhajtást szokni kell, kanyarban gázfröccsel rögtön kidobja a hátulját
-télen le kell rakni, kell mellé egy olcsó hétköznapi kocsi
-kékvérű sportkocsi, autópályára (versenypályára) tervezve. Kiváló túraautó. Nekem hiányzott egy kicsit a brutalitás, a nyersesség, a halálfélelem, a sebesség érzete, a nagy sebességgel vett kanyarok rémülete, ami pl. az Imprezában, vagy a Micsu EVO-ban megvan.



Szervíz-háttér:
Egy nemes sportkocsinak meg kell adni ami jár, mert megdolgozik érte. Vigyázat! Viszonylag olcsón hozzá lehet jutni egy ilyen autóhoz, de a fenntartása drágább egy átlagautónál . benzin 2x, alkatrészek 3x-4x, annyiba kerülnek. Viszont olcsó egy hasonló menetteljesítményű és korú sportkocsihoz (pl Porsche, Toyota) képest.

A szervízfüzet alapján kell (ha nincs, be kell szerezni egyet) az „inspektion” szerint. Gyakrabban kell cserélni:
1)benzin :))
2)gumik: a gyári méret használata javasolt 235X40 ZR17, gyorsan kopnak (főleg hátul) és drágák. 30-50 ezer Ft darabja. Téligumi nincs hozzá, mert ugye télen (életvédelmi okokból+sajnáltam is) nem használjuk…
3)motorolaj: gyár által javasolt olaj kell (nem gyári!) 5W40-es, vagy annál jobb paraméterekkel rendelkező teljesen szintetikus. 7-10 ezer km-enként cseréledő, de inkább 7. Az olaj márkától függően 30-40ezer forintba kerül (8 liter) plusz a szűrők ára (olaj és levegő). Ami ennél olcsóbb, azt én nem önteném bele…


Egy BMW-nél az olajszint és a vízhőfok mindig rendben legyen! Különben a motornak annyi és az igen kemény pénzekbe kerül egy M3-nál, és még a tapasztalt szakik közül is kevesen mernek mélyen belenyúlni a motorba.
Használt E36 M3 törésmentesen olyan ritka, mint az orgazmus 103 év felett. Nem létezik. Bontóból építkezni lehetetlen, mert kevés van belőle, és rögtön széthordják a részeit. A gyári alkatrészek viszont horror árban vannak (kivéve, amelyek egyformák mondjuk a 328-aséval. A legtöbb része nem ilyen.).

Tipp: érdemes látogatni a fórumokat (e36 fanatics, e39 fórum) és a kluboldalakat (e36, e39 klub), mert sok értékes infót lehet kapni az autó karbantartásáról, gondozásáról.

Hibalista

- Alkatrészárak:
- 1.hátsó fék garnitúra (Brembo, Jurid, Lucas vagy hasonló ajánlott) -60 ezerFt
- 2.első fékgarnitúra -90ezerFt
- 3.szűrők (pollen-olaj-levegő) Mahle vagy Mann ajánlott, együtt- 10 ezerFt
- 4.szíjjak generátor-klíma (Getz, Contitech) -10 ezerFt
- 5.a vezérmű láncos, ezt kb 300 ezer km-nél kell cserélni (az ára is kb ennyi)
- 6.motorolaj Castrol 10W60 (8l)-20 ezer Ft (kedvezményes ár, amúgy 30ezerFt)
- 7.Bosch Aerotwin ablaktörlő lapátok-11 ezer Ft
- 8.Castrol Antifreeze NF fagyálló (5l)-9ezer Ft
- 9.Castrol Response DOT4 Synthetic Brake Fluid -10 ezer Ft.
- Ősszesen: 220 ezerFt+ a munkadíj
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz: Soha nem vinném oda a kocsimat, mert még elrontanák. Nevet nem írok, de bemutatkoztak a hozzá nem értésükről. Csak érdeklődni mentem, be, hogy milyen olaj kell a váltóba, aztán csak néztek mint a hal. (egyébként a váltóházra ragasztott címke színét kell nézni.) Miután megrendeltem az olajat kiderült, hogy háromszor annyi az ára, mint amit előtte mondtak!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Maszek szerelő: Aki BMW-vel foglalkozik, az sem biztos, hogy ért az M3-hoz, mert ritka, és teljesen más az építése. Nem is beszélve az útszéli mók-mesterekről.

Értékelése: 9

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? felicia Következő autója? Lexus LS 400
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)

Szólj hozzá!

Címkék: 3 1995 coupe bmw e36 m3 (s50b3.0)

3 / 320i , A csajmágnes

2012.03.03. 14:12 :: autodoki

A csajmágnes ;)

Szöveges ítélet

Nagyon nagyon szeretem. Nagyon jól gyorsul, semmi gond nem volt vele pedig már 10 éves. Autópályán 200 felett is megy. Mit írjak még. Teljesen elkapott a BMW feeling. Azt hiszem csalódás érne ha a következő kocsim nem BMW lenne.

Hibalista

- Vásárláskor tudtam hogy a két első lengéscsillapító kivan. Ezt kellett cserélni. Megvettem az alkatrészt, egy BMW rajongó szerelő megcsinálta.Megállt az egész 80.000,-ben. Ezen kívűl egyszer volt egy indító bendix csere 20.000,-Ft-ért. Ennyi.3 év alatt...

Ide hordtam szervizbe

Szegedi szaki.

Értékelése:

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? sunny Következő autója? BMW 320i E46
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  

Szólj hozzá!

Címkék: 1996 3.320i a csajmágnes

3 / 325 TDS, A barátnőm kedvence

2012.03.03. 14:11 :: autodoki

Az autó gyönyörű teljesen rabul ejtett. Teljesen meg vagyok vele elégedve, csak az a sok mechanikus baj ne lenne vele. Fura hang a motortól, laposszíj feszítő, majd terelőgörgő csere. A fura hang nem változott, így komplett láncszett csere(csak gyáriban létezik és ez iszonyú drága). A motor nehezen indult hidegen és melegen is (nem adagoló) a tankban lévő AC bekrepált csere.

Hibalista

- Vákumpumpa: 35000 Ft
- Vezérműlánc klt: 75000 Ft
- AC pumpa: 38000 Ft
- Lengéscsillapító: 40000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelőm van, aki OPEL szervízben dolgozik.

Értékelése: 10

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 254000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? e30 316i Következő autója? BMW e36 320i
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)

 

Szólj hozzá!

Címkék: 1994 3 325tds a barátnőm kedvence

3 / 1.6 A zöld csoda

2012.03.03. 14:08 :: autodoki

A 1.6-os zöld csoda...

Szöveges ítélet

Imádom mert először is ez egy bmw tehát az egyik legjobb autó,megbízható,esztétikus.
Másodsorban meg ugye limuzin is meg sport autó is egyben azaz sport limuzin.Nagyobb sebességnél amerre az ember forditja a kormány az autó arra is megy és nem sodrodik ki például.
Na és persze a benne lévő km sem hagyható figyelmen kivül hiszen kevés autó éli meg az 500.000 km.t.

Hibalista

- kormánymű,hátsó lengéscsillapítók,üzemanyag szivattyú.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szervízelem.

Értékelése:

Fenntartási költség (6) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 430000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? E36 Következő autója? E39
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  

Szólj hozzá!

Címkék: 1992 3 1.6 a zöld csoda

3 / 320i

2012.03.03. 14:07 :: autodoki

6 henger az igazi

Szöveges ítélet

A jellegzetes "BMW"hang az csakis soros 6 hengerrel érhető el.Nem lehet összetéveszteni más 6 dugósokkal a hangja.A 4 hengereseket nem nevezném BMW-nek.(pedig az sem lehet rossz autó)Vérbeli BMW.Kitünő karizmatikus forma és motorhang összkép.Egy ilyen autó elvárja,hogy foglalkozzanak vele,ezt aztán később kamatostul hálálja meg.Ha azt akarjuk,hogy megbízható legyen,akkor mindent időben ki kell rajta cserélni amit a szervízkönyve előír(váltó,dif olaj hűtővíz fékfoly)A költségek nem olyan vészesek,ha utángyártott alkatrészeket használunk.A kipufogó és a kuplung még gyári(220e.)Elötte egy 3-as Golfom volt kétszer ennyi problémával.Fék,stabilitás elsőosztályú,csak gyors kanyarokban kell vigyázni a gázzal,már nem egyszer majdnem kicsúsztam vele 130-nál.(a fara indul meg)Az autópályát nagyon szereti,a vége 228-nál volt amikor letiltott.(enyhe lejtőn)A gyorsulása 9,9 de én nem egyszer 9,2 mértem amit ugye 3.ba ér el és ez jobb eredmény mint ha 2.ba érné el mivel idő telik el 2-böl 3-ba kapcsolásnál.(a lényeg,hogy a gyári adatot bisztosan tudja,nem úgy mint a mai autóknál)A menetteljesítmény nem rossz ha 4000 és tiltás között tartjuk a fordulatot.4000 alatt nagyon gyenge.Városban egy picit idegesítő,hogy alacsony fordulaton erőtlen.Többször büntettem vele nagyobb kc-s autókat lámpánál/Renault laguna 3.0 v6
Peugeot 407 3.0 v6/csak 3 autóhosszal értem oda hamarabb a következő lámpához,de hát istenem neki 1000 kc-vel több volt.(autómaták voltak,kézivel v.szinü én szívok)A motorja technikailag még mai napig megfelel az elvárásoknak.Fejlődőképes márka,a konkurencia csak lemásolja.Ajánlom mindenkinek..

Hibalista

- 4 gátló,vízpumpa,két első gömbfej,első féktárcsák,termosztat,hűtő,szelepfedéltömítés,alapjárat vacakolt(alapjárati szívószelep kiszerel kitisztít összerak)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem vagy haver,ritkán szervíz(PolTom)Pl:váltó és Difiolajcserénél,mert a spéci olajat (safx O)csak 25 lityisben kapni.

Értékelése:

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Golf3 Következő autója? BMW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  

Szólj hozzá!

Címkék: 3 320i 6 henger az igazi

3 / 1.6

2012.03.03. 14:05 :: autodoki

1.6? Egy nagy nulla!!!

Szöveges ítélet

Anno volt egy hondám egy pörgös dinamikus megbizható autó amit elcseréltem egy csigára-BMW. Lehetséges h nem 1.6 ot kellett volna venni de igy alakult aszittem jol fog fogyasztani és mégiscsak egy bmw... Hát nem igy lett. Komolyan mondom egy opel vectra 1.6 16V legyorsult+ majdnem minden. áhh nagyon gáz. H adhadtak ki ilyet egy BMW gyárból..nem értem. NA mind1 mondtam magamba h azé csak bmw majd biztos jólfogyaszt. Hát nem. 9 et min ha tojás van a pedál alatt. de ha akarod tartani a forgalmat ahhoz nyomni kell és én 10 körül jöttem ki vele. Motorikusan egy nagy 0.

Hibalista

- miután meghallottam az árakat+ belegondoltam hogy milyen borzalmasan semmit sem megy és benzintemető is idöben megváltam töle

Ide hordtam szervizbe

saját

Értékelése:

Fenntartási költség (1) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 147000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? civic Következő autója? clio
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.7/10)  

Szólj hozzá!

Címkék: 3 1.6 egy nagy nulla 1.6?

3 /318 tds

2012.03.03. 14:03 :: autodoki

(BAYERISCHE MOTOREN WERKE ) FÜRGE LUSTASÁG

Szöveges ítélet

Megvételkor, hazafelé jövet éreztem, hogy egy kicsit remeg a kormány a kezemben, először a gumikra gyanakodtam, majd kiderült, hogy a féktárcsáim hullámosak. ( leszabályozás, betétcsere ).
Mivel októberben vásároltam az autót, akkor még viszonylag jó idő volt, semmi gond nem volt az indulással. később ahogy hidegebb lett ( +5 fok ) nehezen indult az autó, szerelőhöz vittem( először és utoljára ) azt mondta, vegyek izzító gyertyákat. Kicserélést követően, nem változott semmi. Interneten utána olvasás, és kiderült, hogy csak az az olajat kellett volna lecserélnem, mivel hidrotőkés így a rosszabb minőségű elhasznált sűrű olajjal nehezen indult. Megoldás Castrol TXT 5w 40-es olaj. kiváló lett (-20 sem volt akadály ).
Következő a motor chippelése volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom, baromi sokat dob a motoron. ( gyári vezérlés letörlése, új vezérlés feltöltve) .
Ezt követte 192500 Km-nél turbó nyomás növelés. az autó ment mint a barom, és nagyon tettszett. Ez lett a baj is kb 500 km múlva. Én állat nagyon tetszett hogy erős az autó és a szokásos BMW-s hév engem is elkapott. Elsőben kihúzat, másodikban kuplungot rádob az autó keresztben áll, a gumi fütyül, és ekkor hatalmas csörgés a motortérből. FŐTENGELYTÖRÉS :( + harmadik dugó hajtókarja elgörbült + hengerfej sérült. kész rémálom.
Ez egy nagyon ritka motor nem minden bokorban terem ez a fajta. :( kb 1 hónapnyi keresgélés után találtam egy kopasz tömböt 70. 000 Ft-ért , amelynek a főtengelye bele lett téve az enyémbe. Hengerfej felújítás 50.000 Ft
Később kiderült, hogy feltehetőleg nem a turbó nyomás törte el a főtengelyt, hanem a váltó nyelestengely csapágya összetört és egy pillanatra meg állt a főtengely, ami valószínűleg a törést eredményezte. azóta turbónyomás vissza lett véve, váltó kicserélve 40.000 Ft.
Ezek mellett már elenyésző az a kis összeg amit ezután a két hátsó lengéscsillapító 20.000 ft /2 db. valamint a első lengőkar támcsapok 9000 Ft és szilentek 4000 Ft cseréje, valamint a kormány gömbcsuklók 7000 Ft cseréje jelentett.
jelenleg semmi gond az autóval, nagyszerűen működik.
Nagyon szeretem és én úgy érzem én egy kicsit lélekben BMW-s lettem. a következő autóm is Bmw lesz és az azt követőek is.
annak aki azért vesz BMW-t hogy forogjon vele meg tolja neki mint az állat, annak ez a BMW a maga kis 1665 ccm-es motorjával kicsi.

folyt. köv.

Hibalista

- fékbetét csere 11000 ft , féktárcsa leszabályozás 0 Ft, 193000 Km-nél főtengelytörés :( kb 200.000 Ft , első támcsap és szilent csere. olajcsere 14.000 ft, izzító gyertya csere 12.000 Ft , hátsó két lengéscsillapító csere 20.000 ft. a többi hirtelen nem jut eszembe, de semmi más számott tevő.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam illetve unokabátyámmal javítunk.

Értékelése:

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6.5 l
Előző autója? Colt 1.8 diesel Következő autója? BMW e46 320d
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen

Szólj hozzá!

Címkék: 3 318tds fürge lustaság bayerische motoren werke

(E36) 325 CIA

2012.03.03. 14:00 :: autodoki

"GMT" AZ ÉLÖ LEGENDA

Szöveges ítélet

A kis történetem ugy kezdödik hogy iskolás koromban szakmát kellet választanom és elmentem egy céghez szakmai gyakorlatra ahol megismerkedtem egy emberrel akinek akkor volt egy 524td bmw-je!Elsö nap körbe néztem nagyon tetszet de akkor azt gondoltam hogy nekem nem lehet soha bömösöm mert nagyon drágák!Tévedtem!Teltek multak a hónapok elég jól összebarátkoztam a bömösös gyerekkel!Aztán teljesen megfertözött a bmw-és érzés!!!Akkor megfogadtam hogy nekem is lesz egyszer bömbim!Végeztem az iskolával és már alig vártam hogy dolgozhassak hogy keresek pénzt és megvegyem az elsö bömimet ami egy E36 325 CIA lett!Szentesre mentünk megnézni a gépet amikor megláttam rögtön bele szerettem!Lapos, széles és amikor beinditota a gyerek felfort a vérem olyan jo hangja volt REMUS dob volt rajta pont olyan amire vágytam!Egy dologtol féltem hogy automata váltos volt!Csak addig féltem tölle amaddig nem vitt vele a gyerek!Rövid melegités után elindultunk és elkezte küldeni a gépet és hip hop 180 at mutatot az óra!Megvettem!Senki ne féljen az automatától nagyon kényelmes és ha beprobál valaki az utakon akkor vagy vissza huztod a váltot vagy nyomtál egy kopp gázt és ott se voltál!Kb 1honap eltelt amire rájöttem hogy a gázpedált teljesen lenyomtam és még nyomtam rajta még egy kicsit akkor benyomtam egy gombot a pedál alatt na akkor aztán minden bele üzemmodba kapcsolt!Volt benne sport gomb is amit ha bekapcsoltam rögtön 4000es fordulatra pörgette magát VANOS nyitásra és megindult!Hosszú távon 130 as tempoval 8 literrek kijöttem városban ott lábfüggö volt 10 töl 13 ig!Váltoja azt mai napig nem tudom megmondani hogy hány sebességes volt mert ha beleraktam 4.be akkor 210 et ment de ha D ben volt akkor 200ál kopp gáznál még kettöt visszaváltot! 2 3 4 et tudtam neki kézzel váltani!2:120km/h 3:170km/h 4:210km/h át ment!Legtöbb amivel mentem vele az 235 volt!Ami szivatott mindig az a hátsó kerékcsapágy de valószínü törve volt valamikor a hátulja!De ez nem meglepö hogy törve volt mert ezeket az autokat mind megcsukták már egyszer aki azt mondja hogy nem az hazudik!!!Egy nagy bajuk van hogy rohad a karoszéria!Akárhova mentem nem kellet csengetnem mert halloták hogy ott vagyok!Ha a városban megmorgattam mindenki odafordult!Az enyém az coupe volt de simán volt benne hely romantikázni is hátul!Két keménnyeb versenyzöre akadtam az egyik egy rs oktávia volt aki ment elöttem 100al és kiraktam az irányjelzöt hogy megelözöm és elkezte nyomni mi meg haverral pont a Soltvadkerti találkozolrol jöttünk tele adrenalinnal a hires rs oktáviát én is meg haver is megelöztük mert az a szar 200nál elfogyot!A másik egy GTI golf amit annyira istenitenek meg akinek van annak akkora az arca hogy éppen csak belefér!Beállt mögém és elkeztük tolni neki és jo párszor kiállt mellém hogy majd megelöz de nem birt kanyarok is voltak az utban és hiába a sok elektronika meg a dsg váltó meg a 9millios ár az én 92es bmw amiben nincs túl sok elektronika és amit 900ezerért vettem azt nem tudta megelözni!!Elöttem lebögtek ezek a "szuper" autok!!Aki egyszer beleül egy bmw be az mindig azt is akar vezetni!192 lóerö böven elég vagánykodni az enyém speer difis volt és komolyan lehetet vele csuszkálni és keresztbe menni!Annak ideén amikor megvettem a bömit vittem az egyik nagy komámat és azt mondta hogy ö is ilyet fog venni mára már ös is már ilyennel jár!És teljes a szerelem!3dolog kell a bömösnek legyen benne rendes olaj én 10ezrenként cseréltem benne(castrol gtx3)viz és benzin!!Motorját nem birod kinyirni szabályozhatod amit simán bir!Forgatni kell hogy menjen 4000er fölött érzi igazán jól magát!!Sajnos megkellet tölle válnom akkor amikor eladtam meg is sirattam pedig nem vogyok egy sirós pöcs de egyszer még lesz bömösöm E39 528i!Mindenkinek ajánlom aki kis pénzért olyan autot akar venni amivel lehet csapatni nem kicsit, meg feltünést kelteni!És imponálni a cajoknak!Igazi szerelem volt!!!

Hibalista

- Teljes futómű felújitás volt rajta 110000forint volt!Valószinü jobb hátulja valamikor törve lehetett mert 5000 kilométerenként cserélni kellet a kerékcsapágyat ami 10000forintba került!

Ide hordtam szervizbe

Haverokkal és magam szervizeltem!

Értékelése: 10

Fenntartási költség (8) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? A6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen

Szólj hozzá!

Címkék: 1992 m3 cia az e36 325 gmt élő legenda