HTML

HTML

BMW Vélemény

A BAJOR CSODA! Az igen közkedvelt német autó különlegesség felhasználói véleményezése! Kinek miben jött be, és miben nem ez a csodálatos autó típus!

Friss topikok

Címkék

HTML

> IP ellenőrző Etarget

Címkék

(s50b3.0) (1) 1.6 (2) 1.6? (1) 1992 (3) 1994 (1) 1995 (1) 1996 (1) 2d (1) 2tonnás rakéta (1) 3 (8) 3.320i (1) 318tds (1) 320d (1) 320i (2) 325 (1) 325tds (1) 6 henger az igazi (1) autó (1) az (2) a barátnőm kedvence (1) a csajmágnes (1) a második otthonom (1) a zöld csoda (1) bayerische motoren werke (1) bmw (4) bmw e36 m3 (1) cia (1) coupe (1) e36 (1) egy nagy (1) fürge lustaság (1) gmt (1) lambo x9 (1) m3 (1) nőmágnes (1) szerviz (1) tökéletes autó (1) utazó (1) x3 (1) x3 2d (1) x3 3d (2) x5 (1) x9 (1) élő legenda (1) nulla (1)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hirdetés

Etarget

3 BMW E36 M3 Coupe (S50 B3.0)

2012.03.03. 14:17 :: autodoki

A halál angyala

Szöveges ítélet

Két srácról tudok az ismeretségi körömben aki ilyen autóban halt meg. Aztán az emberek másik része általában időben eladja, mert észreveszi, hogy lehetetlen kihasználni az erejét (max versenypályán). A többiek pedig összetörik.

286 lóerő, 320Nm nyomaték. 6 másodperc alatt van 100-on. Ötödikben 150-ről 190re kb 4 másodperc. 250 km/h-nál szabályoz le, de itt már erős a szélzaj. A hétköznapi kocsikat (99%) cafatokra tépi, bármilyen helyzetben, városban vagy pályán. Gyakorlatilag állandó a gyorshajtás veszélye, mert ezzel nem lehet lassan menni. 160 az utazósebessége, érzetre egy másik autóban csak 80-nak tűnik.

Amíg megvolt, senki sem tudott megelőzni, kivéve egy M5-öt az autobahn-on, és
mindig remegő lábakkal szálltam ki belőle.

Jól tuningolható ha valakinek nem elég 286, akkor 800 vagy akár 1000 (3.2-es) Lóerőre.
Ami jó benne, hogy ez gyárilag a BMW M(otorsport) által gyakorlatilag utcai használatra épített versenyautó, minden pontosan ki van számolva (német precizitással). Ami rossz, ha az egyensúly megbomlik (sufnituning a motor-futómű-kerekek tájékán, nagy adag hozzá nem értéssel vagy pedig törött autó összegányolva) könnyen lehet árok, vagy halál a vége.
Nagyon szerettem az autót, sok kalandban volt részem vele. Egy 180 km/h-ás előzésnél elszálltam, és felszántottam az árkot. Én túléltem, a kocsi nem (biztonság 5 csillag!), kerekek kitörtek alváz megrogyott stb. Béke poraira!

Pozítívumok:
-autópályán egy alázógép (csak egy M5-ös előzött meg, semmi más)
-gyorsulása ülésbe tapasztó, kiváló a motorja (Vanos, 3000köbcentis, sorhatos), gyönyörű hangja van, alapjáraton mélygarázsban szörcsög, zakatol, gázfröccsre üvölt. Az erőlködést nem ismeri, bármelyik sebességfokozatban csak tol, tol, és tol. A kedvezőbb súlyelosztás érdekében a motort egészen hátratolták.
-kiváló a futómű és a kormányzás közvetlen, alacsony súlypont, 235mm széles gumik:vezetési élmény
-keret nélküli első ablakok
-a haverok irigylik, a csajok szeretik
-hátsókerék hajtás és sperrdiffi
-a feeling az leírhatatlan…

Negatívumok (azért azok is vannak):
-a fék nem volt a legjobb, 200km/h felett intenzív fékezésnél ütött, és csökkent a fékhatás (mondjuk a féktárcsa lehet, hogy nem gyári volt rajta.) 300 ezerért kapható hozzá komoly versenyfék, ami fog is!
-a városi közlekedés (Budapest) szenvedés neki, és a sofőrnek is (nehéz a kuplung, feszes rugózás, érzékeny peres felnik -17 coll), viszont lehet vele alázgatni
-elöl a sportülések hosszú távon kényelmetlenek, hátul nem volt fejtámla
-a hátsókerékhajtást szokni kell, kanyarban gázfröccsel rögtön kidobja a hátulját
-télen le kell rakni, kell mellé egy olcsó hétköznapi kocsi
-kékvérű sportkocsi, autópályára (versenypályára) tervezve. Kiváló túraautó. Nekem hiányzott egy kicsit a brutalitás, a nyersesség, a halálfélelem, a sebesség érzete, a nagy sebességgel vett kanyarok rémülete, ami pl. az Imprezában, vagy a Micsu EVO-ban megvan.



Szervíz-háttér:
Egy nemes sportkocsinak meg kell adni ami jár, mert megdolgozik érte. Vigyázat! Viszonylag olcsón hozzá lehet jutni egy ilyen autóhoz, de a fenntartása drágább egy átlagautónál . benzin 2x, alkatrészek 3x-4x, annyiba kerülnek. Viszont olcsó egy hasonló menetteljesítményű és korú sportkocsihoz (pl Porsche, Toyota) képest.

A szervízfüzet alapján kell (ha nincs, be kell szerezni egyet) az „inspektion” szerint. Gyakrabban kell cserélni:
1)benzin :))
2)gumik: a gyári méret használata javasolt 235X40 ZR17, gyorsan kopnak (főleg hátul) és drágák. 30-50 ezer Ft darabja. Téligumi nincs hozzá, mert ugye télen (életvédelmi okokból+sajnáltam is) nem használjuk…
3)motorolaj: gyár által javasolt olaj kell (nem gyári!) 5W40-es, vagy annál jobb paraméterekkel rendelkező teljesen szintetikus. 7-10 ezer km-enként cseréledő, de inkább 7. Az olaj márkától függően 30-40ezer forintba kerül (8 liter) plusz a szűrők ára (olaj és levegő). Ami ennél olcsóbb, azt én nem önteném bele…


Egy BMW-nél az olajszint és a vízhőfok mindig rendben legyen! Különben a motornak annyi és az igen kemény pénzekbe kerül egy M3-nál, és még a tapasztalt szakik közül is kevesen mernek mélyen belenyúlni a motorba.
Használt E36 M3 törésmentesen olyan ritka, mint az orgazmus 103 év felett. Nem létezik. Bontóból építkezni lehetetlen, mert kevés van belőle, és rögtön széthordják a részeit. A gyári alkatrészek viszont horror árban vannak (kivéve, amelyek egyformák mondjuk a 328-aséval. A legtöbb része nem ilyen.).

Tipp: érdemes látogatni a fórumokat (e36 fanatics, e39 fórum) és a kluboldalakat (e36, e39 klub), mert sok értékes infót lehet kapni az autó karbantartásáról, gondozásáról.

Hibalista

- Alkatrészárak:
- 1.hátsó fék garnitúra (Brembo, Jurid, Lucas vagy hasonló ajánlott) -60 ezerFt
- 2.első fékgarnitúra -90ezerFt
- 3.szűrők (pollen-olaj-levegő) Mahle vagy Mann ajánlott, együtt- 10 ezerFt
- 4.szíjjak generátor-klíma (Getz, Contitech) -10 ezerFt
- 5.a vezérmű láncos, ezt kb 300 ezer km-nél kell cserélni (az ára is kb ennyi)
- 6.motorolaj Castrol 10W60 (8l)-20 ezer Ft (kedvezményes ár, amúgy 30ezerFt)
- 7.Bosch Aerotwin ablaktörlő lapátok-11 ezer Ft
- 8.Castrol Antifreeze NF fagyálló (5l)-9ezer Ft
- 9.Castrol Response DOT4 Synthetic Brake Fluid -10 ezer Ft.
- Ősszesen: 220 ezerFt+ a munkadíj
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz: Soha nem vinném oda a kocsimat, mert még elrontanák. Nevet nem írok, de bemutatkoztak a hozzá nem értésükről. Csak érdeklődni mentem, be, hogy milyen olaj kell a váltóba, aztán csak néztek mint a hal. (egyébként a váltóházra ragasztott címke színét kell nézni.) Miután megrendeltem az olajat kiderült, hogy háromszor annyi az ára, mint amit előtte mondtak!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Maszek szerelő: Aki BMW-vel foglalkozik, az sem biztos, hogy ért az M3-hoz, mert ritka, és teljesen más az építése. Nem is beszélve az útszéli mók-mesterekről.

Értékelése: 9

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? felicia Következő autója? Lexus LS 400
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)

Szólj hozzá!

Címkék: 3 1995 coupe bmw e36 m3 (s50b3.0)

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr844286196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása